Naaf Saab 900 i ,900 EP cabrio - 03/'93
Deze naaf behoort tot onze standaard collectie. Dat betekent dat betekent dit artikel normaal gesproken gewoon op voorraad is.
Tot de levering van deze naaf behoren :
- De Naaf
- 6 inbusboutjes
- Een inbussleuteltje
- Een ring om de claxondop te geleiden. Deze wordt tussen de naaf en het stuur gemonteerd. Let op : bij toepassing van een stuur uit de Deep Corn collectie of een stuur zonder afdekring ( bestelnummer 6062.33.2092 of 6062.36.2092) dient u een diepere ring mee te bestellen . Het bestelnummer van deze ring is 9999.99.9991 en treft u aan onder Nardi bij toebehoren ( http://www.classicpassion.nl/Webwinkel-Product-69344427/Tussenring-tbv-claxondop.html ) Voor alle andere sturen is de meegeleverde ring voldoende.
Alle naven die we leveren zijn geschikt voor alle sturen uit de Luisi , Personal en Nardi collectie.
Deze merken gebruiken een "steek" met zes boutjes die ook door vele andere sturen merken gebruikt wordt.
Daarnaast is er nog een steek die ook 6 boutjes heeft , maar die net even anders is.
Deze steek wordt onder andere door het merk Momo gebruikt.
Onze naven hebben 12 gaatjes waardoor er ook met deze steek rekening gehouden is en zonder enig probleem hiervoor gebruikt kan worden.
LET OP !!!!!!!!!!!
Voor de Saab 900 zijn een aantal verschillende stuurkolomvarianten gebruikt. Hierdoor zijn er ook een aantal verschillende naven. In principe zijn er maar liefst 5 varianten.
Bestelnummer 9121.00.6402
Bestelnummer 9121.00.6403
Bestelnummer 9121.00.6404
Bestelnummer 9121.00.6405
Bestelnummer 9121.00.6406
Bestelnummer 9121.00.6408 (airbag)
De verschillen zitten in de lengte waarbij de naven met nrs 9121.00.6403 en 9121.00.6406 de meest voorkomende zijn, maar er is ook verschil in de claxon, namelijk of deze met 1 of met 2 draden aangesloten dient te worden. Dit laatste is te zien aan de achterkant waarbij er 1 of 2 sleepcontactbanen zijn
Daar waar we bij andere merken vrij goed kunnen bepalen op bouwjaar of uitvoering welke type naaf gebruikt is , is dat voor Saab voor ons lastig te duiden.
Dat betekent dat u eerst uw stuur moet demonteren en kijken hoe het oude stuur er aan de achterkant uitziet, dan te vergelijken met de foto's bij onze naven alvorens een naaf te bestellen
Het lijkt erop dat in de gevallen waarbij de keuze tussen de 6403 en de 6406 is, de keuze van de 6406 samenvalt met het aanwezig zijn van een borgmoer met een gele borging en de 6403 van een witte borging
Als u uw bestelling via onze site plaatst en toch abusievelijk niet de juiste naaf kiest, dan is het geen probleem om de naaf te ruilen, mits onbeschadigd en in de originele verpakking. De verzendkosten hiervan zijn echter voor eigen rekening dus vergelijk goed voordat u besteld.
U mag natuurlijk ook langskomen met uw losse stuur, of als u bij ons uw nieuwe stuur koopt het meteen door ons laten inbouwen zodat het daar niet fout kan gaan.